Uppdatera medlemsuppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter till våra medlemmar så att utskick och fakturor för din medlemsavgift kommer fram till dig.

Det finns tre olika sätt att uppdatera medlemsuppgifterna på:

  1. Skriv ut en ny medlemslapp, fyll i och ge till ledaren för er avdelning.
  2. Skicka ett mejl med den/de uppgifter som behöver uppdateras direkt till kårens medlemsregistrerare. 
  3. Uppdatera uppgifterna själv genom att logga in i scouternas medlemsregister Scoutnet.

Hur gör jag för att logga in i medlemsregistret?

Du går in på Scoutnet. I rutan för användarnamn skriver du antingen ditt medlemsnummer (står på fakturan för medlemsavgiften) eller din primära e-postadress. 

Är det första gången du loggar in så klickar du på ”Beställ lösenord” som står precis under Logga in-knappen. Du får då ett lösenord skickat till den e-post som står som din primära e-postadress.

Vet du inte vilken e-postadress som står som primär? Skicka ett mail till kårens medlemsregistrerare och fråga. Unga scouter så som Spårare och Upptäckare har oftast en förälder/vårdnadshavares e-postadress som primär. Äldre scouter har oftast en egen e-postadress och då står den som primär.

Hur hittar jag och uppdaterar jag medlemsuppgifterna när jag loggat in i medlemsregistret?

Klicka på ”Profil” i menyn längs med vänstersidan på skärmen.

Klicka sedan på ”Översikt”.

I rutan där du kan se namn, medlemsnummer, adress med mera finns det en liten penna uppe i högra hörnet. Klicka på den för att redigera uppgifterna som står på sidan.

Glöm inte att klicka på ”Spara” innan du klickar på knappen ”Stäng” uppe i högra hörnet.

Frågor

Har du frågor gällande medlemsregistret, medlemsuppgifter eller fakturor kontakta kårens medlemsregistrerare.

Medlemsregistrerare