I dagsläget är vår medlemsavgift 330 kr.

Lidköpings scoutkår är dels en del av Skaraborgs scoutdistrikt och dels en del av huvudorganisationen Scouterna. Därför har vår terminsavgift tre delar där kåren får 200 kronor, distriktet 40 kronor och huvudorganisationen Scouterna 90 kronor. Terminsavgiften betalas in till vår huvudorganisation Scouterna som sedan ger distrikten och kårerna sina delar.

Vad ingår i medlemsavgiften?

Förutom att avgiften möjliggör att kåren, distriktet och huvudorganisationen kan erbjuda sina aktiviteter i form av möten, hajker och läger får du dessutom en medlemstidning och en försäkring som skyddar dig under scoutrelaterade aktiviteter.

På vilket sätt skickas medlemsavgiften ut?

Grundinställningen i systemet är att fakturan skickas ut till din angivna primära e-postadress. Detta kan vid behov ändras till en annan e-postadress. Scouterna har även möjlighet att skicka fakturan till Kivra. Det går även att få fakturan skickad till dig fysiskt via vanlig post.

Du kan som medlem eller förälder/vårdnadshavare till medlem även logga in i medlemsregistret och där hitta dina medlemsfakturor. Du kan läsa mer info hur man loggar in och hur man hittar fakturorna på sidan ”Uppdatera medlemsuppgifter”.

Frågor

Har du frågor gällande medlemsregistret, medlemsuppgifter eller fakturor kontakta kårens medlemsregistrerare.

Medlemsregistrerare